2019. október 22., kedd

Por

(dalmű)

Porvalómra van egy nagy ok:
Porból lettem, porrá vagyok.
Illetőleg porrá leszek
S percegnek majd holti neszek.

Ámde most még tart e porlét,
Búfelejtőn iszunk borlét,
Mint amatőr futball portás,
Ki lyukra vetődve port ás.

Por és homu vogymuk mi ma,
Égre belőlünk az ima
Transzcendensen teleportál,
S lelki könyűt nyel e por tál.

Ráncul rajtunk régi orca,
Porcelánul térdünk porca,
S szánkból kihullik a por fog…
Ezért felelni a kor fog?

Öregkori náthás orrlik
Össztüssztől erősen porlik.
Végül eldobban a por szív,
Ha a házmesterné porszív…

Így élünk mi, apró morzsák,
Mígnem benyakal a porzsák…

(versmegzenésítő: Dvořak)

„Port ugyan még sosem szívtam, csak füstszűrős Symphoniát, de az új világ farkastörvényei mégis arra kényszerítettek, hogy csehül állván, megzenésítsek bármit, ami szembe jön. A halott klasszikusok között viszonylag fiatal voltam, kellett a pénz…” /Antonin Dvořak (1841-1904), cseh zeneszerző/

„Súlyos anakronizmus, zeneszerző úr! Maga – némi képzavarral élve - már 68 éve fűbe harapva szagolta alulról az ibolyát, amikor először forgalomba került a füstszűrős Symphonia! Maga már rég por volt, amikor utóbbiból először hamu lett!” /Dr. Isa Vogymuk, őstörténeti hozzáértő/

„Ó, igen! A múlandóság örökzöld témája kőmosott vintidzs kiadásban, ajándék bérlettel a reinkarnáció tanfolyamra. Carpe diem, halandók, az élet egyre drágább, de egyszer élünk!” /F. Péter, a költő humán végzettségű mérnökkollégája/

„Jaj, már megint egy pénzpazarló humánértelmiségi! A forint nem por, hogy csak úgy szórjuk! Bár, ha jobban belegondolok… Mindegy! A lényeg, hogy egy átlagember olyan ritkán karnálódik rein, hogy luxus erre bérletet ajándékozni! Bőven elég a zóna adagú gyűjtőjegy!” /Fösvény Fridolin, a Fölösleges Uniós Költekezést Annulláló Rendészet (FUKAR) költséghatékonysági főelőadója/

„Ahogy olvastam minden betű után elporlott egy agysejtem, ez egy idegméreg. Nem is vállalkozom arra, hogy kétszer nekifussak ennek a rettenetnek. Ássuk el ezt a "művet" mélyre nyomban... Béke poraira.” /P. Gergő, a költő reál végzettségű mérnökkollégája/

„Egérszájban sóhajt egy sajt:
Jaj, engem a balsors úgy sújt,
Porlok, mint egy reál agysejt.”
/Rokfort Rezsilla, a Kancsalrímeket Őrületig Aljasító Gyülevészhad (KŐAGY) szagbarbárja/

„Vegyes érzésekkel tudatjuk mindazokkal, akik megpróbálták elviselni, hogy egy hibásan beillesztett kancsalríme meglazulása következtében Rokfort Rezsillára ráomlott egy célt tévesztett csasztuskája és maga alá temette. A költőnő a helyszínen életét vesztette. A szándékosan késve érkező irodalombarát mentősök meg sem próbálták újraéleszteni. Emlékét igyekszünk minél hamarabb elfelejteni. Hamvait elszórakozzuk. Béka poraira!” /Pokol Pál, kegyszerdíler/

„Koszos ez az airport,
Zuhanó gép ver port.”
/Feketedoboz Friderika, a Légikatasztrofális Stewardess Dalárda (LSD) szövegírója/

„Halálos sportbaleset!!! Egy amatőr atlétikai versenyen rúdugrás közben életét vesztette a hétpróbás Feketedoboz Friderika, akinek fejét egy alacsonyan szálló repülőgép orrpropellere zúzta porrá. A gépet engedély nélkül vezető vak osztrák nyugdíjas segítségnyújtás helyett katapultálással próbált elmenekülni a helyszínről, ám balszerencséjére ejtőernyőjével pont a szomszéd telken zajló katonabál légvédelmi díszsortüzében landolt. Az áldozatokat laboratóriumi körülmények között próbálják rekonstruálni.” /MTI/

„Mi ez a demoralista önokádattal beporzott szellemi környezetgennyezés?! Főpolgármesteri kalandozásom után békésebb vizekre evezni vágyván vissza szándékoztam vonulni a kulturális térbe, erre rögtön a legelején mi böffent pofán, ki rottyant szembe?! Felebarátaim és felebarátnőim, fogjunk végre össze és verjük bele ennek a félnótás fűzfapoétának a tömpe orrát a saját tömegpusztító kultúrmocskába! Anyám, ha már megvédeni nem tudlak, legalább bosszút állok a Frady Endre miatt irreálisan magasra szökő vérnyomásodért!” /Puzsér Róbert, kritikus/

„Minden testépítő olyan izomport szeretne enni, amiből én vagyok összegyúrva, de a rossz hír a számukra az, hogy nincs már, mert mindet felhasználtam, amikor önmagamat teremtettem.” /Chuck Norris/

Jaj, Chuck, jaj, Chuck, jaj, Chuck,
Megjön az eszed maj’csak?”
/az Úr/

7 megjegyzés:

  1. Így jár minden hősöd, akinek Dvořak elhúzza a nótáját.
    A hosszú élet titka, Dvořak-zene mentes kripta. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te jó ég, már te is rímelgetsz?! :)))

      Törlés
    2. Meg se próbálnám!
      Egyszer "írtam" pár versikét, amit megmutattam egy olyan barátomnak, akinek több kötete is megjelent.
      Azt mondta, verssel ne próbálkozzam, de a prózát javasolja.
      Én pedig szégyenemben se ezzel se azzal nem "terheltem" magam többé.
      Maradok azoknál, akik megteszik helyettem. Pl. Frady Endrénél. Ő igazán nagy örömömre szolgál, mert mindig megnevettet. :)))

      Törlés
  2. Virtuál Hamlet, a modern útépítő mérnök:
    Felhős kedély! Setét árny vagy csak a hosszú út pora?
    A végzet eljő, s mint mindig, túl kora...

    Lám, egy szellem közelg, a földút amin poroszkál.
    Az elmúlás közege, áporodott, porosz táj,
    Nézd meg, rajta heterogén, nedves, száraz, durva, közepes
    és aprószemcsés porosztály,
    És egy szajha! Nem erogén nedves, száraz ..., öreges,
    régnyugdíjas korosztály.

    Nevetve hív a céda, online L'art POR l'art,
    Hessegesd el magadtól, a CD és a LAN portál,
    +SSL hitelesítes hiánya csúnya vírust terjeszt,
    USB kulccsal sem előzöd meg az online herpeszt.

    A céda hálóján kívül maradhatsz csak biztos,
    Fantázia Format C, amennyiben piszkos.


    E. A. Poe rémtörténet:
    A stílus goromba,
    Hamvába holt helyett
    Elmúlok poromba.


    Halottkém szűkszavú jelentése: Önkezű portünet, idegenkezűség kizárva.


    Porcica:
    Jertek vasmacskák, kőoroszlánok, üvegtigrisek és fapumák! Na meg a hópárducok! Mind kevesek vagytok. Csak én vagyok MINDENHOL.

    Marslakó:
    Vörösporba fojtom bánatom.

    VálaszTörlés
  3. "Ráncul rajtunk régi orca,
    Porcelánul térdünk porca"

    Ezt megörömkönnyeztem. Kénytelen leszek idézni úton-útfélen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én pedig a porosz táj - porosztály rímpártól hatódtam meg tetőtől alapsíkig. Micsoda szakmaiság!!! :DDD
      Kár, hogy a számítástechnikai utalások többségét csak kevéssé értem! Tudod én az információs sztrádának csupán az oldalrézsűjén sétálgatok, mert a leállósávban szabálytalan lenne... :)

      Törlés
    2. Közben a rendszergazdánk elmagyarázta, hogy nem mindegy, hogy információs vagy informatikai az a sztráda... :)

      Törlés