2020. május 19., kedd

Gorillajaj

(versjáték az alábbi szavakkal:
eretnek, hűség, kompót, kong,
mandula, pattanás, repedés)

Kompon agg pléh viking kong,
S kompót faló víg King Kong
Kicsi csöndért eped és
Torkán nő egy repedés.

Mandulája csattan: ás
Rajta kürtőt pattanás,
E hűséges eretnek,
Kit kinyomni szeretnek.

(toccstánc!)

Oszlasd el a kételyeidet! Nem akarod, hogy kommenteljem!” /F. Péter, a költő humán végzettségű mérnökkollégája/

Á nem számítottam másra, a következő 20 év úgyis használhatatlan lesz, de ez még a földön heverő lécet se tudta át bukfencezni akkora rettenet volt...” /P. Gergő, a költő reál végzettségű mérnökkollégája/

Áááááááááááááááááááááááá... (toccs!)” /a vers hatására önmagát a harangtoronyból kivető néhai Higgadt Huba harangozó/

Aki áááááááááááááá-t mond, én mondom, hogy annak bééééééééééverem az arcát (is)!” /a harangtorony melletti betonjárda/

Emberlabdával a King Kong
Szervál... Hű, ez véres pingpong!”
/Szervaitt Szervácné Csereott Csumilla, az Undormányokat Sorozatban Gyártó Intézet (USGYI) klapancia részlegének termelésvezetője/

Jaj!” /King Kong, a gorilla/

Hé, itt jajongó gorillákat bántanak! Azonnal szólni kell az állatvédőknek, hogy láncolják oda magukat az őserdőhöz!” /Sötétzöld Sublótné Grínpísz Gönyella, a Jólelkű Aranyos Jajbajutott Gorillákat Atyalapatyaláztató Társaság (JAJGAT) ütyülüpütyülü felelőse/

Kikérem magamnak, hogy hozzám láncolja magát egy állatvédő!” /az őserdő/

Az láncolja magát az őserdőhöz, akinek két anyja van és mindkettő vasalt bakancsban lambadázik egy bogrács véres tejbegrízben! Aki ilyet ugat, annak páros lábbal csúszok rá a térde kalácsára! Meg persze mindenki máséra is, aki gólt akar rúgni nekünk! Azután persze mosolyogva felsegítem, hogy ne kapjak sárgát!” /Szergej Ramosz, a Real Madrid állat védője/

Jaj, most mit csináljak, hogy megóvjam a térdem kalácsát?!” /Lionel Messi, a Barcelona csodacsatára/

#maradjotthon, Leó! Messzi van még az alagút innenső vége! Hogy mondjam el ezt mindenkinek?!” /Győrfi Pál, szócső/

Ctrl+C Ctrl+V” /Schmitt Pál, ollimpiai balynok/

Hogy ugyanazt írjam nektek, az engem nem fáraszt, titeket viszont megerősít.” /Szent Pál, apostol/

Ó, anyám, dobj a sünökre, hogy a kifröccsenő vérem tisztára mosson, mert a fenti zsigeri rettenettől ősszefradyendréződtem! A világegyetem egyetlen vigasza, hogy ettől az első számú költészeti közmételytől talán még a koronavírus is fél! Elvégre egy Frady Endre vers elolvasása bárkinek az agyát ugyanolyan szobanövénnyé változtatja, mint Pataky Attiláét az UFO-k!” /Puzsér Róbert, kritikus/

Az emberek félnek King Kongtól, az UFO-któl és a koronavírustól, de nem tudják, hogy King Kong, az UFO-k és a koronavírus is félnek, sőt rettegnek. Tőlem.” /Chuck Norris/


6 megjegyzés:

  1. Az élet kemény:

    Üres a tál elfogyott a kompót,
    Így olajos magvaktól görcsöl az epe és,
    Mert rádobtam egy nagy vaskampót,
    Indul a mandula héján a repedés.

    Hűség, ragaszkodom hozzád, elveim merevek,
    Látjátok szümtükkel feleim keverem,
    OK. A szórendet össze, és hagyok még rímet keretnek,
    KO, Kiütéssel felérő vers, ahogy, én írom eretnek.

    órarugógerincű felpattanásról mesél Pompom:
    "Konga Kinga alias King Konglányért hiába való az epedés" kolompolom,
    Plátói módon jobb, ha szemembe húzom a kalapom-pom-pom"
    Nektek is jobb, ha vers helyett prózát írok online porondomon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :DDD
      Megint belebotlottál a tébolyküszöbbe és világcsúcsközelit ívelődtél. Ez nem lenne baj, ha nem fejre érkeztél volna... :)
      Amúgy szerintem a próza is vers, ha megfelelő sorokba tördeled. Tőlem független szakértők ezt hívják szabadversnek. Úgyhogy félre a rímekkel, elő a kalapácsot! :)))

      Törlés
    2. Követelem, hogy minden gumiszobában legyen legalább egy gumikalapács!

      :)

      Törlés
    3. Vagy legalább gumidominó!
      https://www.youtube.com/watch?v=fw0eEOlhPSw
      :)

      Törlés
  2. :DDDD
    Már a "versjáték" belengetett szavainál fölnevettem.
    Na, mondom magamban, ez megint valami klassz lesz!
    Úgy is volt! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy irodalmi honlapon szórakoznak azzal, hogy időnként feladnak hét szót, oszt' hajrá! Időnként én is próbálkoztam. Ott persze nem kértek álkommenteket, de ide a blogra muszáj vagyok... :)

      Törlés