2016. május 1., vasárnap

Bringás terrorista

Bringa vallásúak ne olvassák!
Ma délután a családommal hazafelé autózva az anyák napi körutazásból a Tétényi úton haladtunk a jobb oldali sávban. Sokkal lassabban cammogtunk, mint a bal oldaliak, mert az előttem tüttyögők nagy nehézséggel kerülgettek egy nem túl szabályos kerékpárost, aki nem mindig haladt az út szélén és emellett még kacsázott is kicsinyég. Amikor én jöttem sorra a kikerülésben, a srác épp az út közepe felé sodródott, úgyhogy figyelmeztetően rádudáltam. No, ez annyira fölpörgette benne az adrenalint, hogy beledőlt a pedálba és látszott, hogy mindenképp utol akar érni minket némi elégtételt veendő. Erre minden esélye megvolt, ugyanis a Bikás park környéke tele van hosszan tartó piros lámpákkal. Az elsőnél simán bevágott elénk, de mivel a lámpa zöldre váltott, kikerültem és mentem tovább. A központban azonban sikerült keresztben elénk állnia és üvöltve követelte, hogy szálljak ki. Én mutattam, hogy csak azért dudáltam, mert nem az út szélén ment, a feleségem pedig azt, hogy két kisgyerek is van a kocsiban. Erre tovább ordibált, de mivel a lámpa zöldre váltott, visszatolattam, kikerültem és elhajtottam...
Szerencsére ekkor feladta az üldözést és elment a Kelenföldi pályaudvar irányába. A lányaim félelmünkben még zokogtak egy kicsit, de egyéb bajunk szerencsére nem történt...
Kár, hogy a normális és egészségesen élni akaró kerékpárosok hitelét ilyen alakok rombolják...

1. Őrület! Sajnálom, hogy ez történt veletek!
    Szegény kislánykák! Remélem, sikerült elfeledtetni velük a rossz élményt!

1. Szerencsére ma már nem hozták szóba és előtte éjszaka sem keltek fel rossz álmokra hivatkozva. Remélem, hosszútávon sem hagy bennük mély nyomokat! :)

2. Remélem én is! Szerencsére a gyerekek viszonylag könnyen felejtenek.

Neked milyen lett a maszkos szunyóka eredményed? :)

1. Amíg tudtam aludni a maszkban, addig jó volt, de sajnos a túl sok állítás miatt könnyen meglazult a tartópánt és akkor a maszk oldalán kijövő levegő szélvihart kavart a fejem körül... :)))

2. :DD
      Neked már semmi sem jó? Egy kis huzat is olyan nagy baj? :DD

3. A huzat nem a fejre, hanem a párnára való. A kereszthuzat pedig a keresztény kegytárgyat védi a portól. :)

4. :DDDD
      Legyőzhetetlen vagy! :DDD

5. A legyőzhetetlenség titka, hogy a zember nem áll ki senki ellen... ;-)

6. Értem én a csíziót! Fő a békesség...:)))

(Minden bizonnyal, most egy "fejes" poénnal fogsz válaszolni.) :)

7. Nem, nem! Azon gondolkodtam, hogy a békesség hány fokon főzendő, és milyen egy fortyogó békesség katlan?
      Végül is Békés megyét nevezik Viharsaroknak, nem? :)

8. :DDDDD
      Ez sokkaljobb, mint ha "fejes" poén lenne! :)

9. Nem szerettem volna fejes Endre lenni. :)

10. :DDD
      Esetleg ajánlhatom a kobak, buksi, kókusz, koponya, kézfej, lábfej variációk valamelyikét? :D

11. :((( Bocs, ha nem tetszik, vissza is vontam. :)

12. Ne vonj vissza semmit! Nem vagy te egy halálos ágyon fekvő II. József! :)))

13. Jó, akkor nem vonom vissza. :)
      A baldahinos ágyát viszont irigylem.
      Nem a "puccosflanc" miatt, hanem azért, mert jó lehet
      "kuckós" ágyban aludni. :))

14. Az biztos, hogy a kuckós ágy jobb, mint a kockás agy! :)

3. "egy nem túl szabályos kerékpárost, aki nem mindig haladt az út szélén"

sajnos nem frissítetted a kresz tudásod:)

mert a legutóbbi kreszfrissítés szerint "az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni" a kerékpárosnak,

így már nem érvényes a korábbi kresz "úttest jobb szélén való haladási kötelezettség".

tehát a szoros jobbratartási kötelezettség helyett, az út jobb széléhez történő húzódás van már érvényben.

szóval a kerékpáros haladása az úton szabályos volt,
    persze a viselkedése nem. :)

na de miután leszállt a bringáról (és üvöltözni kezdett) már nem is kerékpáros volt, hanem gyalogos ;)

hát ilyenek ezek a mocskos gyalogosok :D

1. :D
      Az út szélétől való távolság - Puhl Sándor szószörnyével élve - "véleményes", de a kacsázás szerintem nem. Amikor kerülnéd és elkezd befelé húzódni, akkor jön a hirtelen döntés szükségessége. Nálam sajnos ilyen volt a dudálási reflux, amit még most is érzek a torkomban...
      Tényleg szörnyűek a gyalogosok, főleg olyankor, amikor oda sietnek, ahová még a király is gyalogosként jár... :)

2. 1. Azonnal veszel és beszereltetsz egy 360 fokos kamerát.
      2. Azonnal veszel egy komolyabb gázpisztolyt (vagy spray-t).
      3. A legközelebbi "Szállj ki köcsög" esetén kiszállsz.
      Aztán kikerülöd a fetrengőt és gondosan elmented az utolsó fél-egy órát.

3. Én azóta azt a taktikát választom, hogy messze ki-és elkerülöm őket. Ma pl. udvariasan lemondva az előnyömről több bringást is elengedtem, átengedtem...
      Ha ez még pár évig így megy, a végén még én leszek a biciklisták védőszentje... :)))

4. Engem is molesztált így egy autós.Én mopeddel voltam ,ami sokkal gyorsabban felmegy 50-60-ra mint egy autó.De mikor 62-vel utolért ledudált a kétsávos külső sávjáról ,mert gondolom ő 66-al akart menni.Persze nem fért volna el mellettem a sávban,én pedi az út minősége miatt nem mehettem a legszélén ,nem beszélve hogy a KRESZ sem írja elő.Persze mellé értem a sarkon mert gyorsabban ő sem tudott menni és megkérdeztem miért dudált.Azt mondta hogy annak a motornak nem kell egy egész sáv és hogy le kéne húzódnom.Úgyhogy ez is egy felfogás.Már az ,hogy "enyém az út és te takarodj".Egyeseknél.

1. Mint említettem, a kikerüléskor hirtelen még jobban elém libbent és a hirtelen kacskaringó rá nézve veszélyes volta miatt dudáltam. Ez nyilvánvalóan van akkora bűn, hogy a családom szeme láttára meg kellene engem agyalnia... :)

5. Persze hogy nem kiabálhatott volna,pláne a gyerekek miatt.Én azt mondtam hogy ő is közlekedik.A magyarországi útviszonyoknál elképzelhető hogy egy 20 cm mély kátyút került.Azt ne várd el hogy széttörje a bringáját mert ő csak egy 20 cm széles sávot használhat.Sávon belül nem igazán előzhetsz se motorost se bringást ha az oldaltávolságot betartod.Én autót motort bicajt is használok.Elképesztő hogy egyes autósok mit értenek biztonságos oldaltávolság alatt.Életveszély.És a bringás kb.100 kiló,te meg kb.1500.De mondjuk 90°-ot ne térjen ki oldalra azt aláírom.

1. Én is sokat bringáztam és tudom, mi van az út szélén.
      Ettől függetlenül rendezetlen hullámvonalban közlekedni igencsak balesetveszélyes.
      Egy busz pl. egyáltalán nem tudta volna megelőzni és tüttyöghetett volna 150 utassal a fedélzetén... :)

6. Elmondom miért csinálta.Az autósok jó része ki tudja kerülni a bringásokat.De van aki nemtörődömségből és van aki szándékosan kicentiz.És ha ültél már bringán ahogy mondod azt tudhatod hogy ez életveszély.Ezt az autósoknak illene betartani mert lehet akárki akármilyen hülye csak egy életünk van.A csávókámnak valószínű abból volt elege hogy náhányszor már lekoccolták a tükörrel.

1. Még egyetemista koromban egyszer elütöttek biciklizés közben. Mentem föl a Fenyőgyöngyéhez, a Nap laposan szembe sütött és tükröződött az aszfalton. Egy autós valószínűleg kicsit el volt vakítva, így nem került ki, hanem belém jött. Minden előzmény nélkül egyszer csak bent ültem az út menti bozótban és fájt hátul a bal lábam, ahol eltalált. Szerencsére csak a bringának lett komoly baja. Az autós meg volt ijedve.
      DE!!!
      Eszembe sem jutott, hogy nekem most meg kellene őt vernem, aláznom, gyilkolnom...
      Ehhez képest itt egy figyelmeztető dudálás váltott ki valakiből gyilkos indulatokat...
      Nem vagyunk egyformák. ;-)

2. Engem is ütöttek el.Ez sajnos előfordul.Dehát az általában nem szándékos.Az viszont ha lekoccol vagy 5 centire megy el az embertől az igen.Nyilván nem a dudálás volt az első afférja a csókának.Azért védem mondom,mert én azt tapasztalom hogy jópár autós a megnövekedett bicikliforgalmat szinte sértésnek veszi.És szándékosan veszélyezteti a védtelen bringásokat.Nem egyedi esetről beszélek.Ha elindulok egy út alkalmával többször is.És persze hogy nem az autósokkal vagy a gyalogosokkal vagy a bringásokkal van gond,hanem egyes emberek fejével.

3. Én igyekszem minél nagyobb ívben kerülni őket. Egyrészt, mert tudom, hogy milyen elütve lenni, másrészt mert nekem sem hiányzik, hogy másnak (és ezzel magamnak is) kárt okozzak.
      Mindettől függetlenül azt hiszem, egy reflex-szerű figyelmeztető dudálásból nem kellene habzó szájú vendettát csinálni...