2020. január 15., szerda

Vadnyugati dal

Ablakomon ki-kinézek,
Vágtatnak az irokézek,
S vonat körül forog-pereg
Sörényt vedlő vadló sereg.

Küzdelmünk nem hosszú asszó,
Derekamra hull a lasszó
S rögvest megfeszülve cibál…
Szörnyű ez a vadpaci bál!

refr.:
  Prérikutya bőszen ugat,
  Mindent utálok e fajon!
  Ó vadnyugat, jaj, vadnyugat,
  Mit keresek én itt vajon?!

Wigwam előtt cölöpsorok,
Rikoltoz sok helyi torok,
Hangszálanként hatnak ötnek,
S közben minket odakötnek.

Begyűjtenek minket derék
Rézorcájú homelanderék,
S itt a környék összes latra…
Mért is jöttem vadnyugatra?!

refr.:
  Prérikutya bőszen ugat,
  Mindent utálok e fajon!
  Ó vadnyugat, jaj, vadnyugat,
  Mit keresek én itt vajon?!

„És miért is nem a Hufnágel Pistihez mentél feleségül?! Bizony, az élet nagy kérdései fel-feltolulnak egy ilyen késő esti csülköspacal vacsorát követő kajakómában. Vacsorázz úgy, tartja a mondás, mint egy koldus, és az álmod könnyű lesz, a reggeli étvágyad meg egészséges.” /F. Péter, a költő humán végzettségű mérnökkollégája/

„Pedig nem is vacsora után írtam, hanem még délután és farkaséhesen...” /F. Endre, költőgigász/

„Az élet csupa küzdelem: evés előtt az éhséggel, evés után az álmossággal. Amúgy tényleg a Mézga család világkörüli útjának a szellemisége járja át a verset.” /F. Péter, kelt mint fent/

„Van egy barátom, aki ezt a küzdelmet remek gyakorlati teológiával oldja meg: Nappal virraszt, éjjel böjtöl.” /F. Endre, költőgigász/

„Mint vadnyugati gyorsvonatban ülve csodáljuk a szebbnél szebb tájat, míly idilli is tökéletes minden, mikor is a semmiből előugrik egy szakadék a refrén köntösébe bújva, innen már csak lefelé vezet az út...” /P. Gergő, a költő reál végzettségű mérnökkollégája/

„Költő úr, mi nem a magafajta nyámnyila sápadtarcú latrok, hanem a huronok és az algokinok ellen harcoltunk. Ne miattunk bérrettegjen, hanem a globális felmelegedés, a chemtrail, az UFO-k és a harmadik világháború miatt! A skalpját nem mi fogjuk levágni, hanem az UV-sugárzás égeti majd le! További szép napot! Uff!” /Gágogó Medvetalp, irokéz törzsfőnök/

„Ha ezt a verset egy ötéves hátrányos helyzetű kislány írta volna, a jövő többszörös irodalmi Nobel-díjasát látnánk benne, így azonban, hogy egy az életútjának felén remélhetőleg bőven túltántorgó apuka hozta össze, ideje lenne megfontolni szakképzett pszichiáter bevonását.” /Dr. Jambus Jenő, a Magyar Tudományos Akadémia világirodalom professzora/

„Jambus Jeeenőőő a legnagyobb kirááály, legnagyobb kirááály, legnagyobb kirááály!!!” /Újpesti Barnabás, a költő irigye és ellenlábasa/

„Vau, vau, vaúúúúúúúúú!!!” /prérikutya/

„Ugacc?! Ugatol, kapol!!! Megütlek úúúgy!!! MIVA, MIVA, MIVA?!?!?!” /Sintér Sebő, vasúti síntér karbantartó és hotdog díler/

„Vadpaci, mi, vadpaci?! Meg homelander!!! Nem létező szavak, hogy kijöjjön a rím meg a szótagszám! Ha anyám úgy főzne, ahogy Frady Endre költ, akkor vagy gyomorgörcsökben vonaglanék a telehányt konyhaasztalon, vagy kilógnék a legközelebbi hizlaldába elenni a moslékot a disznók elől! Irokéz testvéreim, örökre kötözzétek az író kezeit a kínzócölöphöz, hogy vissza ne jöhessen ide a vadkeletre!” /Puzsér Róbert, kritikus/

„Engem egyszer el akart vontatni lasszóval egy irokéz törzs, de e fejem fölött megpörgetve beledobtam őket a Napba.” /Chuck Norris/

„Jaj, Chuck, azóta is fáj a becsapódás helye és nem múlik el a napfoltom!” /a Nap/

22 megjegyzés:

  1. Reggelire megfeküdte a gyomrom. Helyrehozom, iszom rá létkoktélt. Ha visszajönne is, ugyanolyan jó lenne, míg a nép egyszerű fia, legyen mondjuk Puzsér, ha Unicummal csillapítja a mentális emésztési problémáit, ha nem bírja, mucinU jön vissza. Ön dönt iszik vagy vezet!

    :)


    (Ez nem mucinU reklám!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha nem írtad volna ezt az unicum - mucinu dolgot, észre sem vettem volna a létkoktél oda-vissza egyformaságát. Ria, ria, szimmetria! :)
      Ön dönt roá... :)

      Törlés
  2. :DDD
    Klassz!
    Amikor először megpillantottam az illusztrációt, azt gondoltam, egy pók hálójának szálán csüng az ártatlan figura. Aztán az árnyékából kikövetkeztettem, ez nem lehet pók, amúgy sem stimmel a verssel és a kommentekkel. Tökéletesen biztos akkor lettem, amikor fölfedeztem a kép címét.
    Köszi! :DDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éreztem, hogy oda kell írnom a "drónfelvétel" szót... :)))

      Törlés
    2. Ez segített ki a bajból. :DD

      Törlés
    3. Á, nem baj, ha nem érted egyből a rajzot! :)
      Vannak, akik nem csak a rajzot és a verset nem értik, de azt sem, hogy miért nem hagyom abba ezt az egészet... :DDD

      Törlés
    4. Ha abba hagynád, akkor mi lenne az, amit nem értünk meg?
      Kihez fordulhatnánk? :)))

      Törlés
  3. Az imént tudtam meg, hogy ezt az irományt is beválogatták a József Attila Vers-Dal Fesztivál megzenésíthető versei közé, így van esély, hogy valaki megzenésíti és tényleg dal lesz belőle! :)))
    http://www.versdalfeszt.hu/index.php/hu/

    VálaszTörlés
  4. De jó! Drukkolok neked!
    Biztosan lesz jelentkező, aki szívesen megzenésíti a verset.
    Műfajnak egy countryt képzelek el.
    Sok, sok, sok, sok sikert! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez az!!! Country zene prérikutya ugatással és halálhörgéssel megspékelve!!!
      Ha ez nem lesz Grammy díjas, akkor nem tudom, hogy mi!
      :)))

      Törlés
    2. Hát nem? Minden klappol.
      Arra nem gondoltál, hogy megkeresd Köteles Istvánt?

      https://www.youtube.com/watch?v=cGChDMt8WiA

      Törlés
    3. Ez a Köteles még a lasszóhoz is passzol... :)

      Törlés
    4. Utólag megbántam az ajánlatomat, mert nem ismertem Köteles zenei tevékenységét, egyedül néhány kántriját. Amikor elolvastam a wikiben a róla szóló infót, ami azt közölte, középszerű szerző,
      máris elszégyelltem magam. Hogy ajánlhattam neked ilyen kategóriájú szerzőt?!
      Bocs, tényleg nem volt szándékos!:(
      :)))

      Törlés
    5. Sebaj! Szervezd be nekem Paul McCartneyt vagy Paul Simont, és minden el van feledve! :)))

      Törlés
    6. Sajnos egyiküket sem tudom megszerezni neked. Ez azt jelenti,
      amíg nem teljesítem az "igényed", addig nem felejtesz? :DD

      Törlés
    7. :DDD
      Na, jó, mindegy! :)
      Ha odafent az van megírva, hogy legyen megzenésítve, akkor meglesz, ha nem, akkor marad, ahogy van. Legfeljebb majd nem éneklik, hanem csak szavalják. :)

      Törlés
  5. Húúúú, megnyugodtam. :D
    Olyan opciót is el tudok képzelni, minden szavaló saját szerzeményű zenével oldja meg a feladatot. :DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagy műsor lenne, ha én saját magamat gitárral kísérve elkezdenék énekelni! A katasztrófavédelem egyből elrendelne valami komoly riasztási fokozatot! Talán még a TEK is megjelenne izibe'! :)))

      Törlés
  6. Endre, benned nem lehet csalódni...
    Egy hvg alatti kommentről eszembe jutottál, és így tűnt fel, milyen rég olvastunk Téged arrafelé.
    Ezért mostantól napi betevővé tettem a blogod; kiraktam a kedvenceim közé - amolyan kedélyjavítónak ebbe a...
    Ha mérgelődöm, csak idejövök és máris vigyorgok.
    Na, nem hízelgek tovább, mert még félreérted. :-)))
    Üdv
    Arthur Fleck
    (hvg-s, ex444-es diszkász-kommenter)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nemrég volt Artúr nap, úgyhogy boldog névnapot! :)
      Köszönöm, hogy írtál - ma időrendben te voltál a második jó hír. Az első egy SMS volt az Országos Vérellátótól, amiben megköszönték a vért, amit a múltkor adtam és tegnap felhasználták. :)
      Az az igazság, hogy a HVG-re azért néztem be, mert már alig lehet kommentelni a 444-en és valaki javasolta, hogy ugorjak át a HVG-re. Egyszer-kétszer odaszökelltem, de még nem vált szokásommá. De most, hogy mondod, talán... :)
      Mindenesetre őszintén örülök, ha bárkiben gerjeszthetek egy kis vidámságot! :)
      Szép hetet neked!
      Üdv.:
      Szepy (Frady) :)

      Törlés
  7. Megzenésítve: https://soundcloud.com/user-353579676/vadnyugati-dal-deme-csaba-frady-endre :)

    VálaszTörlés