2012. szeptember 10., hétfő

Baba vagyok ...

"Nyomot hagyok" /Anyuka felvétele/

Baba vagyok, fogam sincsen,
Vacsorácskám mégis körte.
Anyukám szólt: Egyél kincsem!
S kemény körtét péppé törte.

Nyelek, falok, ürül kamra,
S látom édesanyám szemén,
Büszke a nagy étvágyamra,
Mit elém rak, megeszem én!

Jöhet ringló, répa, retek,
Ami pépes, benyakalom,
Csak nem-enni nem szeretek,
S pelenkámban nő a halom.

Édesapám szinte ragyog,
Míg a vállán büfizek én,
Boldog vagyok s nyomot hagyok
Apun lévő gyapjúzekén.

4 megjegyzés:

  1. És mit gügyög a gyermek
    e remek körtepép mellett?
    - Én körte, te körte, Ö-kör te!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem gügyög, büfizik... :)
      Amúgy ezt még két éve írtam a Nestlé: "Mit egyen a baba?" c. mondókapályázatára, de nem lett benne a két kiválasztottban ("Mama reggel..." és "Ákos vitéz"), amelyet az Alma együttes megzenésített. Most kitettem rajzzal együtt ugyanúgy, mint korábban a hasonló sorsú "Szedertea" címűt. Hát így... :)

      Törlés
    2. Naná, hogy nem választották be - a körte nem Nestlé termék.
      (Refrén: ö-kör-te)

      Törlés
    3. Nem a Nestlé választott, hanem az Alma együttes. Talán a Körte együttest kellett volna megkérdezni... ;-)

      Törlés